ELEKTRİKLİ VE OTONOM ARAÇLAR İÇİN PAYLAŞIMLI ŞARJA BÜYÜK ÖDÜL  

10.05.2019

  

OİB'den otomotivin geleceğini tasarlayan yerli projelere 250 bin TL ödül

 

İhracatın lider sektöründe geleceğin tasarımlarını ödüllendiren Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması'nda birinciliğe; elektrikli ve otonom araçlara yönelik blok zinciriyle geliştirdiği şarj enerji paylaşım ağıyla Oğuzhan Sarıtaş liderliğindeki Car4Future Technologies girişim projesi layık görüldü.

 

Toplam 250 bin TL ödül ve yurtdışı eğitim hakkı verilen yarışmayı düzenleyen Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik: “Yakında ulaşım maliyetlerini düşürecek robot-taksiler/robot-araçlar gibi yeni iş modelleri çıkacak. Bunun için araştırmacı, yenilikçi, yaratıcı ve girişimci gençlere ihtiyaç duyuyoruz.”

 

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş: “Türkiye'nin otomobilinin 1.000'e yakın özelliği belirlendi. Küresel rekabet eden, yeni nesil doğuştan elektrikli, otonom sürüş seviyesi 3'e hazır, bağlantı ve internete uyumluluk olarak başından itibaren planlı, akıllı bir cihaz olacak” dedi.

 

Türkiye'nin otomotiv sektöründe sadece üretim değil, aynı zamanda Ar-Ge, Yenilik ve Tasarım Merkezi olması vizyonu ile hayata geçirilen “Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması”nda ödüller sahiplerini buldu. Türk otomotiv endüstrisinin ihracattaki tek temsilcisi olan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından 2012 yılından bu yana Ticaret Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinatörlüğünde gerçekleştirilen yarışmada, birinciliğe Oğuzhan Sarıtaş liderliğindeki ekibin hazırladığı Car4Future Technologies girişim projesi ile layık görüldü. Dereceye girenlere toplam 250 bin TL ödülün dağıtıldığı yarışmada Car4Future Technologies girişim projesi, dünya otomotiv endüstrisinin geleceğini oluşturan ve ağırlığını her geçen gün hissettiren elektrikli ve otonom araçlara yönelik blok zinciri ile geliştirdiği şarj enerji paylaşım ağıyla 70 bin TL'lik büyük ödüle hak kazandı.

Yarışmada ikinciliği Çağlar Aksu'nun liderliğindeki ekibe ait Sensemore, üçüncülüğü de Berk Şahin'in liderliğindeki ekibin hazırladığı Parxlab girişim projesi aldı. Dereceye girenler Ticaret Bakanlığı desteğiyle iki yıl süresince yurtdışında eğitim ve İTÜ ARI Teknokent iş birliğinde kuluçka merkezinde projelerini geliştirme hakkı da elde etti.

Bu yıl “Otomotivde Dijital Dönüşüm” temasıyla OİB Yönetim Kurulu'nun ev sahipliğinde Sabancı Üniversitesinde gerçekleştirilen yarışmaya, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede ile TİM Başkanı İsmail Gülle de katıldı.

 

Çelik: “Türkiye, otomotivde değişimin parçası olmak zorunda”

Açılışta konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, üst üste 13 yıldır ihracat lideri olan ve geçen yıl Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu kırarak 31,6 milyar dolar rakamına ulaşan otomotiv endüstrisinin, dünyada kalite bilinci, üretim kabiliyeti, tedarik alt yapısı olarak mükemmel bir noktada olduğuna dikkat çekti. Her dört dakikada 12 araç üreten, 10'unu ihraç eden ve 148 bin dolarlık gelir elde eden Türk otomotiv sektörünün dünyada yaşanan yüksek teknoloji ve dijital dönüşüme dayalı değişimin bir parçası olması gerektiğini vurgulayan Çelik “Geleneksel araçlar yerini elektrikli, bağlantılı, yapay zekaya sahip otonom araçlara bırakıyor. Ulaşım maliyetlerini düşürecek olan robot-taksiler/robot-araçlar gibi yeni iş modelleri çıkacak. Bunun için araştırmacı, yenilikçi, yaratıcı ve girişimci gençlere her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyoruz” dedi.

OİB'in düzenlediği yarışmanın Yürütme Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu “Nesnelerin interneti 15 trilyon dolarlık bir pazar yaratacak. Bu pazarda otomotive düşen pay 3 trilyon dolar. Dolayısıyla sektör olarak önümüzde çok büyük bir pazar potansiyeli var. Girişim ekosistemini bir araya getirmeye çalıştığımız bu etkinlikle de gençlerin önünü açarak pazardan daha fazla pay almaya çalışıyoruz. Gençlere cesaret ve imkan vermemiz gerekiyor” dedi.

 

Büyükdede: “Yerli katkıyı artıracak çalışmalar yapıyoruz”

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede “Dünyada dijital otomotive dönüşümde bizim için büyük fırsat var. Geri kalmışlığın büyük avantajını kullanabiliriz. Otomotivde yerli katkıyı artıracak çalışmalarımız sürüyor” dedi.

 

Gülle: “Yüksek teknoloji payını yüzde 15'e çıkarmalıyız”

TİM Başkanı İsmail Gülle de “Şu anda 180 milyar dolar civarında olan ihracatta sevindiren husus; ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 87'lere ulaştı. İhracatta yüksek teknoloji oranını da yüzde 3,5'tan gelişmiş ülkeler gibi yüzde 15'lere çıkarmalıyız” dedi.

 

Karakaş: “Yerli otomobilin 1.000'e özelliğini belirledik”

Serdar Kuzuloğlu'nun sunumuyla gerçekleşen etkinlikte Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu CEO'su M. Gürcan Karakaş “Türkiye'nin Otomobili Projesi ve Otomotiv Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı konuşmasında Türkiye'nin otomobiline ilişkin olarak “Küresel rekabet eden, yeni nesil doğuştan elektrikli, otonom sürüş seviyesi 3'e hazır, bağlantı ve internete uyumluluk olarak başından itibaren planlı, akıllı bir cihaz olacak” dedi.

TOGG olarak şarj altyapısından nesnelerin bağlantısına, yeni start up'lardan yeni yan sanayilere kadar geniş bir mobilite ekosistemi oluşturacaklarını kaydeden Karakaş, “Türkiye'nin teknoloji konusunda sinerji yaratacak şirketleri bünyemizde. Büyüyen segmente yatırım yapacağız. 2022 yılında C segmenti SUV araçla pazara giriyoruz. İki-üç yıldan sonra AB merkezli ihracat pazarlarına yönlendirmek istiyoruz. Bu projenin hesabı, kitabı aslında 15 sene. 2022 yılına kadar piyasaya çıkana kadar, her hafta her ay ne yapacağımız programlandı. Planı tıkır tıkır işletiyoruz. Gelecekte ev, işyerinden sonra otomobilin kendisi teknoloji ile bir yaşam alanına dönüşecek. Otomotivin mobilite ekosistemine dönüşümü bu anlamda önemli bir fırsat yaratıyor. Akıllı evler, binalar, şehirler ile etkileşimi olan bir dünyadan bahsediyoruz. Biz de bu nedenle bir otomobilden daha fazlasını hedefliyoruz. Otomobilin 1.000'e yakın özelliğini bugünden belirledik” dedi.

Dünyada 29 OEM firmasının mobilite ekosistemine 10 yılda 300 milyar dolar yatırım planladığını belirten Karakaş “Sadece Çin 136 milyar dolar yatırım yapacak. 2022 yılına kadar da 60 yeni model elektrikli araç piyasaya girecek. Çin'de 500 start up şirketi var. 1 milyar dolardan 5 milyar dolara kadar paraları var. Ve bu şirketlerin dörtte üçü sadece araçlarda mobilite sistemi ile ilgileniyorlar” dedi.

 

Aoun: “Türkiye pazarına yatırıma devam edeceğiz”

Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun de Türkiye pazarına yatırıma devam edeceklerini söyledi. Oyak Renault olarak yılda 378 bin otomobil ürettiklerini, üretimlerinin yüzde 80'ini ihraç ettiklerini belirten Aoun, “İhracatımız 3 milyar Euro'yu geçiyor. 7 bin civarında çalışana sahibiz. Türkiye'ye yatırım yapmaya devam kararı aldık. Biz bu pazarın gücüne inanıyoruz. Dijital dönüşümde iki yılda en üst seviyeye ulaşacağız. Türkiye mühendis ve teknisyen açısından çok zengin. Avrupa ve dünya ile yarışacak düzeyde hatta onlardan daha da ileri seviyede.”

 

YARIŞMADA İLK 5 DERECEYE GİREN PROJELER

 

1.Car4Future Technologies (70 bin TL ödül)

Elektrikli ve otonom araçlar için blok zinciri ile şarj enerji paylaşım ağı geliştirdi.

2.Sensemore (60 bin TL ödül)

Sensemore, kestirimci bakım, kalite kontrol ve Ar-Ge alanında kullanılmak üzere sensörler ile donatılmış bir donanım, mobil aplikasyon ve bulut yazılım çözümü geliştirdi.

3.Parxlab (50 bin TL ödül)

Park noktalarına yerleştirilen kablosuz, uzun ömürlü, yüksek teknolojili sensörler ve bu sensörlerden gelen verileri işleyen yapay zeka teknolojisi ile sürücülere boş park noktalarını ve işletmeye park noktasında oluşan veriyi göstererek hem sürücü hem de işletme tarafında yüzde 50-60 oranında verim artışı sağlıyor.

4. ENLIL-Dikey Eksenli Rüzgar Türbini (40 bin TL ödül)

Metrobüs ve Karayollarında araçların ürettiği rüzgarı kullanarak yenilenebilir enerji üreten ve üzerinde bulunan sensörler ile şehir hakkında verileri elde eden akıllı rüzgar türbini geliştirdi.

5. AR Flip (30 bin TL)

Otomobil ve ticari araçların ön camlarına Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik) entegrasyonu, aerodinamiğin iyileştirilmesi, kör nokta faktörünü ortadan kaldırma, sanal sürücü asistanlığı, akıllı sürüş, güvenlik ve konfor iyileştirmeleri geliştirdi.

 

 

İlgili Fotoğraflar